Strikk i Ørska 2011!!! - årets høydepunkt for strikkedamer!

Årets høydepunkt er forbi, - men etterdønningen kommer til å vare leeeenge: inspirasjon, nye venner og mer garn :D Jeg hadde ikke med meg kamera på selve treffet, så det har jeg ingen bilder av. Her kommer derimot bilder av fangsten, og det som ble produsert gjennom helga og sånt:

Dette var årets "velkomstpakke": 1 nøste Sterk (DSA), 1 nøste Hverdags (DSA) og 2 nøster Naturgarn Soft (Gjestal), oppskriftshefte fra DSA og ikke minst et lite nett, også fra DSA.

På forhånd hadde jeg fått med meg at Karla ( http://minlilleavslappingskrok.blogspot.com ) skulle ha med meg maskemarkører, og håpet å få kloa i noen av disse. Jeg elsker å strikke, men å lage slikt småpirk er jeg sååå glad for at noen andre kan ta seg av, slik at jeg kan få kjøpte! :) Trengte jo egentlig sånne mye mer enn jeg trengte mer garn, så endte opp med at jeg kjøpte 40 stk! (Karla selger maskemarkører for 15,- pr stk, eller 5 stk for 60,- ). (hvis man teller markørene på bildet, ser man at det er 41 stk, så jeg må presisere at jeg ikke har stjålet en, men var så heldig å få en da Karla ikke hadde sett den da hun pakket ned sakene sine :D Snille Karla :) )

Jeg trengte noen maskemarkører med krok på også (hvis jeg skal markere en plass på strikketøyet jeg skal måle fra el.), og det hadde Kari ( http://karipiaskreativitet.blogspot.com ) med seg for salg! Hun selger også maskemarkører for 15,- pr stk. :) Av henne kjøpte jeg også en kjempesøt magnet, som er genial for å følge med på mønsteret, både tekst og diagrammer.

Her er alle de nye, fine markørene mine!!! Er sååå fornøyd, altså!

"Litt" garn måtte jeg jo også kjøpe. Jeg har jo blitt student, så dette var anledningen jeg hadde gitt meg selv til å kjøpe garn, neste blir tidligst til sommeren. Fikk derfor litt penger av min snille mann, og handlet stort sett alt på salg :) Her er litt av fangsten fra ei dame som solgte ut butikken sin: fabel (som jeg er veldig glad i, både til sokker og til babyklær og annet), Lima og Nepal, og Delight (kjøpte 2, men det ene ligger forhåpentligvis igjen i bilden...) Alt på supersalg!

Mer fabel fra samme dama (hvis noen har navn og/eller link til blogg el. så kom med det ;) ). Hun solgte dette flotte garnet ut til 11,- nøstet.

Ellinor, en av arrangørene, gikk rundt og fristet med en flott jakke hun hadde strikket seg, Paulie ( http://www.ravelry.com/patterns/library/paulie ), så den kjøpte jeg garn til av Line (http://www.lappestua.no/). Kjøpte Spire fra Gjestal, et garn som skulle selges ut. Det er tynt og lekkert, og blir visstnok herlig mykt etter vask. Line solgte det til 18,- pr nøste, dvs at jeg fikk meg ei jakke til den nette sum at 180,-! Ikke dårlig det! Så var det bare å strikke den, da...

Spire kom også i en flott lillafarge som jeg måtte ha, og så kjøpte jeg Hacho fra Mirasol, som også visstnok skulle stoppes. Er veldig glad i det garnet, selv om fargene er noe spreke :p

Dama som solgte ut butikken hadde litt mer Delight, en fin gråfarge.

Jeg kjøpte garn til oppskriften under her, - et sjal som visstnok var farsotten på treffet i fjor, men da var jo jeg bare så vidt innom, og fikk ikke med meg dette. Jeg klarte ikke å bestemme meg for farge, så kjøpte til to, så blir det ene julepresang. (Bare å legge inn ønske ;) )

Mer billig lilla Spire :D

En viktig del av Strikk i Ørska, er innsamling til krisesenterene i Molde og Ålesund. I år hadde vi fått masse flotte gevinster, både fra private og ikke minst fra handelstanden rundtom det folk bodde. Vi samlet inn en god slump med penger :) (Tusen hjertelig takk til Inspirerende Hobby (http://www.inspirerendehobby.no/) og Aandahls (http://www.aandahls.no/) som jeg fikk med meg gaver fra da jeg var på tiggerunde!)

Neste år skal vi gi ei dukke med klær og utstyr til hvert krisesenter, og da Rauma var på besøk med demonstrasjon, sponset de oss med litt babygarn til hver, sånn at vi har noe å strikke dukkeklær av :)

Iris, ei strikkevenninne fra Vestnes, hadde med seg garn og drev litt privatsalg på treffet. Jeg kjøpte 14 nøster Rheuma Therma Wolle (nå byttet navn til Fine Wool) fra Schachenmayr Nomotta, det er et helt fantastisk mykt, lett og tynt garn!! I tillegg kjøpte jeg et hespe Evilla, for det har jeg hørt så mye snakk om på div. forum, men jeg har aldri prøvd det. Spennende! :) Tusen takk, Iris! :)

Litt fikk jeg jo strikka mens jeg var i Ørska, da! Dette sjalet er strikket i Drops Alpaca Bouclè. Jeg synes garnet var helt forferdelig å strikke med, men det var herlig mykt, og sjalet ble deilig.

Dette settet hadde jeg såvidt begynt på da jeg kom, hadde strikket nesten et forstykke på jakka. Det var min nest siste ufo, så nå er jeg ganske stolt!! Det er en dropsoppskrift, men er strikket i Viking Sportsragg, et garn som er helt greit, men som jeg er fornøyd med å få strikket opp. Settet er strikke på pinne 4 og 4,5 (skal nevnes at jeg strikker riiimelig stramt :p) i str 0-3 mnd, og blir nok gave til en guttebaby som kommer til verden snart, tenker jeg ;)

Jeg hadde nok garn til en liten lue også (er oppskrift på den i samme hefte som settet.). Den er strikket ovenfra og ned, noe jeg synes var litt knotete i begynnelsen, men veldig greit på slutten! ;) Jeg holder på med sokker til settet nå, men er usikker på om jeg må spe på med en rest hvitt garn til dem...

Det spredde seg gode vibber rundt bordet, noe som førte til et press om å feste tråder med en gang et prosjekt var ferdig, noe jeg så og si aldri orker til vanlig. Men du og du så deilig når det er gjort!!

Oppsummert så har det vært ei fantastisk helg med strikking, skravling, drikking (Pepsi max på kjedelige meg :p), god mat og herlige damer! Like artig som alltid, og vi gleder oss allerede til neste år!

Tuuusen takk til Ellinor og Kristina, og Kristin Helene og Wenche som arrangerer dette supre treffet som nå har blitt tradisjon, vi setter alle sammen såååå stor pris på jobben dere gjør, - det håper vi dere vet!!! 

8 kommentarer

Tone M

11.sep.2011 kl.23:43

Flott blogginnlegg - herlig mimring - gleder meg til å treffe deg igjen til neste år!

karla

12.sep.2011 kl.01:00

Herlig å komme inn på bloggen din og lese om den herlige helga vår Jenny,

ikkje fritt for at sentimentale meg måtte felle ei lita tåre ;-)

Hadde det sååå kjekt sammen med deg og alle dei andre herlige damene på treffet, virkelig årets høydepunkt dette treffet, og eg gleda meg allereide til neste år....

Må no vel berre til å blogge ein smule eg også da , sida du har vore so flinke.... Forresten unge dame.... Eg vil ikkje høyre noke om at du er kjdelig, ei kjekkare og meir sprudlande dame enn deg skal man jammen leite lenge etter.. Ein humørspredar av dei sjeldene, det er det du er Jenny.... Stoooooooore klem er sendt til deg :-)

Alice

12.sep.2011 kl.07:11

Koselig blogginnlegg fra helga. Gleder meg allerede til neste års treff :) Tror jeg vet hvilken butikk som hadde stand der oppe med billig drops-garn. Butikken heter Jugend Hobby og Design og hjemmesiden finner du her:http://www.jugendhobby.com/

Linda

12.sep.2011 kl.11:38

Hei. Slenger meg på her med godord om treffet og kjekke damer :-) Gleder meg til neste år

Ronille

12.sep.2011 kl.14:30

Heisann Jenny og takker for sist :)

Tusen takk for besøk i bloggen min, leste din i går, men litt treig å kommentere. Kjempe flott blogg du har, dessuten så slo du meg i garnshopping på Ørska.

Klem :)

Ninne

12.sep.2011 kl.19:56

Hallois Jenny! Tusen takk for kjempeflott helg, og herlig blogginnlegg med masse fin ull og flotte strikkeplagg! Jeg syns SiØ bare blir bedre og bedre for hvert år, så det er bare å glede seg til neste år!!! Stooor klem fra sofakriken i sør :))

Ellinor

12.sep.2011 kl.23:20

Hei,Tusen takk for besøk i bloggen min. Takker for koselig helg sammen ,koselig å bli kjent med deg.)

anne Berit

13.sep.2011 kl.20:34

Hei, Jenny! Så fint blogginnlegg! Mange minner! Det var kjempekjekt å bli kjent med deg! Håper vi kan treffes før neste treff! :o) Klem!