Strikker til Henriette og andre kommende nurk/nurkiner =)

Denne jakka kjpte jeg garn til strikke til Henriette fr jeg dro srover i mars. Den ble ikke strikket p, og jeg tenkte at kanskje jeg har strikket nok til henne i denne omgang da... Men da hun ble fdt og jeg fikk bilder, s kom all insiprasjon tilbake, og klart Henriette m f et sommersett i bomull fra tante Jenny ;)

Denne omslagsjakka er fra et Sandnes baby-hefte, og den er opprinnelig strikket i Lanett, men jeg tok sjansen p teste hvordan det fungerte i Mandarin Petit. Synes forelpig det ser veldig bra ut. Str 3 mnd, pinne 3.

Kjpte 4 nster i to forskjellige, men matchende farger, og har hrt mange anbefale "little sisters dress", s tenkte det passet strikke en liten kjole til omslagsjakka. Den er alts ogs str 3 mnd, strikket p pinne 3 og i Mandarin Petit. Superlett men effektfull kjole strikke! Heklet en liten blgekant p nede og fastmaskekanter rundt andre pninger, og fant et par ste, blanke knapper i knappehaugen min ;)

Slik ble det sammen... N skal Henriette f pynte seg!!!

Dette er resultat av garntesting; Dale Royal Alpakka. Eeelsket garnet, s det blir nok ikke siste "plagg" i dette garnet. Ganske dyrt (48,- for 50 gr), men veldig dryt. Brukte akkurat 1 nste p den voksne lua. Begge oppskriftene er fra Drops, og begge luene er opprinnelig strikket i fabel, s mine versjoner er sikkert littegranne strre. Babylua er, etter oppskriften, str 3-6 mnd, og voksenlua M-L, akkurat passe til meg :)

Restegarn fra forrige Ivanhoe-jakke, en liten brun rest. Dette er en lue fra nstebarnsboka, og strikket i dobbel baby-ull. Heklet en liten picot-kant p, og pyntet med en heklablomst. Lua har ingen mottaker, da den er for liten til Henriette nr det blir s kaldt at denne skal i bruk, men det kommer s mange babyer ila hsten av den skal nok f en liten eier etterhvert :D

Denne lua/kysen har jeg lenge hatt lyst til strikke, synes den er s fin! Det er ogs en Drops-oppskrift, og den er opprinnelig strikket i Drops Alpacka. Jeg har strikket den i Dale Babyull, str 3-6 mnd eller noe i den duren. Tror den blir til Henriette, for den ble jeg s fornyd med :) Blir flere slike, de er jo superste!! Og s lette og kjappe strikke!

Jeg likte s godt Ivanhoe-oppskriften (link til frk. Badegakk sin blogg m/oppskrift i forrige innlegg), at jeg fikk lyst til strikke en versjon til. Denne gangen testet jeg bomull, nrmere besteme Mandarin Petit. Jakka ble da noe strre, bde mht tykkelsen p garnet og sigen i bomullen, s vil tro denne jakke er mer str 12/18 mnd. Jeg liker bde garnet og oppskriften, men skulle kanskje gtt ned p pinne 2,5, kanskje hadde jeg ftt litt mer hold i det da...

Ellers gr dagene med til jobbing p min nye jobb i hjemmesykepleien, som jeg trives aldeles fantastisk i! :) I tillegg teller jeg dager til jeg skal reise ned og hilse p niesa mi som jeg har ventet p... N har hun kommet, og jeg skal nedover den 19. mai, s da venter en laaaang (14 timers-) togtur, alts masse strikketid p meg. Da tar jeg en langhelg, og skal endelig f holde og kose p lille nurket! Gleeeeeder meg!!! <3 <3 <3

10 kommentarer

- F l o w e r l o v e r

05.mai.2011 kl.01:34

God natt! Hper du har hatt en kjempefin dag :-)

ANNIKA

05.mai.2011 kl.08:01

Det var utrolig nydelig alt du har laget Jenny:) Du er s go:D

05.mai.2011 kl.11:02

S mye nydelig babyty du har laget

bestemor

05.mai.2011 kl.11:27

S mye fint du har laget til lille Henriette. Hun kommer til bli en velkledd frken etterhvert :)

Torunn

05.mai.2011 kl.13:19

S mykje flott du har strikka! Nydeleg!

Frk.Badegakk

05.mai.2011 kl.16:02

S fin denne ble ogs! Gy se nr folk tester ut ulike typer garn!=D Men s vidt jeg har skjnt s er nok jakka nrmere 12 mnd enn 6mnd slik jeg opprinnelig trodde...=P Snn kan det g nr man ikke har peiling p bebiser=P

Frk.Badegakk

05.mai.2011 kl.16:03

Forresten s var alt babytyet du har laget nydelig! Jeg ble bare s opphengt i Ivanhoe fordi jeg er s egosentrisk...=P Ynnskjyld!

Beate Kvammen

05.mai.2011 kl.17:57

Hei, hyggelig mte deg p tirsdag :)

Har ikke vrt innom bloggen din p ett r, men kom over den etter en tur innom uformelt. S utrolig mye fint du lager! Spesielt den kjolen og jakken.

-Beate-

Laila

06.mai.2011 kl.21:58

S mye nydelig babyty du har strikket :-)

snuppesnella

09.mai.2011 kl.22:14

s mye fint du har strikket !

Flott blogg du har, som jeg legger under mine favoritter.